Diachrony

Prayer for a Rope, a Pope and a Rogue

Stage Per­for­mance

Spa­tial dis­tri­b­u­tion in diachrony / Orches­trat­ed per­cus­sion music

Chore­o­g­ra­ph­er Richard Trem­blay invites six dancers
to thread curvile­n­ear paths on the all white-clothed stage of
the Mon­tre­al Usine C the­atre. Four per­cus­sion­ists play
live music com­posed for orches­tral per­cus­sion, the
tablas and the Kathakali per­cus­sion music by 
Bruno Paquet for the for the per­cus­sion ensemble
 under the direc­tion of Shawn Mativet­sky. Known for his
col­lab­o­ra­tion with Peter Brook, French scenog­ra­ph­er Jean-Guy
Lecat trans­forms the stage into an Himalayan land­scape vibrat­ing with
 the crys­tal shades of the glac­i­er. Stage in res­i­dence at Mon­tre­al in 2002 – 2003,
 Prayer for a Rope, a Pope and a Rogue is per­formed to rhythm and the orches­trat­ed per­cus­sion music.
 

La gestuelle est à la fois tel­lurique et
attirée vers les hau­teurs. Le torse, les bras, les mains, le bassin, les jambes, tout est ouvert,
offert au monde, mais Trem­blay fait aus­si pass­er dans les corps des con­trac­tions intens­es qui les investis­sent d’une den­sité pal­pa­ble
.
(La Presse, Mon­tre­al).

Un tra­vail unique des mains pro­pre à l’art indi­en. (Le Devoir, Mon­tréal.
Le choré­graphe cherche à pro­cur­er un sen­ti­ment de l’Himalaya, au-delà des clichés, explique
(Richard Trem­blay) cet homme de scène expéri­men­té
.
(Voir, Mon­tre­al.)

Quand Richard Trem­blay pense “mon­tagne”, il pense Himalayas…

Spec­ta­cle intéres­sant à plusieurs points de vue. »
(Radio-Cana­da (CBC), Mon­tre­al.)
 

Chore­og­ra­phy: Richard Trem­blay

Rehearsals: Geneviève Pepin
Lights and scenog­ra­phy: Jean-Guy Lecat
Kathakali per­cus­sion music and orches­tral per­cus­sion: Bruno Paquet 

DANCERS
Peter Troszt­mer, Sophie Janssens, Benoît Leduc
Mariko Tan­abe, Pas­cale Léonard, and
Georges Mol­nar (imper­son­at­ing the ermit)
Per­cus­sion­ists : Bruno Paquet (Chen­da, Mad­dalam
and Edak­ka), Shawn Mativet­sky, Cather­ine Meu­nier
and Jagjit Singh sit­ting at the Tablas. 
 

Oeu­vre « tout en con­trastes », « fasci­nante »,
comme le souligne la presse mon­tréalaise, In Himalayas,
Prayer for a Rope, a Pope, and a Rogue est un pro­gramme
com­plet d’une durée de 75 minutes.

Pre­miered at Usine C (Cen­tre de dif­fu­sion nation­al et inter­na­tion­al) in a co-pro­duc­tion / pre­sen­ta­tion
Danse Kalashas, Ensem­ble Mahapooram and Usine C, Mon­tre­al, 2003